RSSВерсія для друку
Каплан У., Куртуглу А., Арда Б., Ербас Х.

DOI: https://doi.org/10.25040/medicallaw2015.01.036

Med. pravo., 2015; 1(15): 36-52

УДК 378:602.4:608.5 (560)

КАПЛАН УЛКУСАН

аспірант Інституту біотехнологій Університету Анкари

КУРТОГЛУ АЙСЕ     

магістрант Інституту біотехнологій Університету Анкари

АРДА БЕРНА

професор Медичного факультету Університету Анкари

ЕРБАС ХАЙРІЄ

професор Факультету мов, історії і географії Університету Анкари

Галузь біотехнологій і післядипломний курс біоетики в Турецькій Республіці: деякі аспекти

Висвітлено особливості викладання курсу «Біоетика» в Інституті біотехнологій Університету Анкари. Відзначається вплив стрімкого розвитку біотехнологій на повсякденне життя людей, що зумовлює актуальність базових біотичних знань у цій сфері.Курси біотехнологій та етики викладають у декількох університетах Туреччини, водночас поєднання обох курсів є рідкістю. Вперше міждисциплінарний підхід до викладання курсу біоетики застосовано в Інституті біотехнологій Університету Анкари. Окреслено мету вивчення курсу, навчальну методику, тематику лекцій і семінарських занять, навчальні ресурси, описані особливості оцінювання знань студентів. Так, зазначено, що метою курсу є збільшення поінформованості студентів про нормативні аспекти, моральні дилеми та їх ідентифікацію, формування вмінь і навиків аналізу, обґрунтування та критичної оцінки. Серед тем, які вивчаються на лекційних і семінарських заняттях, -поняття та основні засади біоетики, вступ до проблем та історії біоетики, соціальний дарвінізм та інші приклади зловживання наукою, значення генної етики, етичні принципи в галузі соціальних досліджень.У статті наведені результати дослідження ставлення студентів до вивчення курсу біоетики. Зокрема, проаналізовано підсумки вивчення студентами курсу біоетики протягом 2005-2013 рр., а саме: кількість студентів, які опанували дисципліну; процентне співвідношення за критерієм статі, типом навчальних програм тощо. Охарактеризовано порядок анкетування студентів, яке здійснюється наприкінці вивчення курсу (анкети містять запитання, поділені на чотири блоки: змістовне наповнення та методологія курсу, атмосфера в аудиторії, відгуки викладачів і загальні зауваження до вивчення курсу).

Ключові слова: вивчення біоетики, біотехнології, Туреччина.

Література

1. Kaplan U., Kurtoglu A., Arda B., Eerbas H., 2015

2.Arda B. (2004) Ethical respects of biotechnology and the case of Turkey. J Int Biotechnol Law. 1(5)210-214.

3.Mayhew BW, Murphy PR. (2009) The impact of ethics education on reporting behavior. Journal of Business Ethics. 86.397-416.

4.Ozturk Turkmen H. (2009) Medical Ethics Education and the Turkish Experience: Medical Education. Turkiye Klinikleri J Med Sci. 29(1).246-253.

5.Novossiovola T, Sture J. (2012) Towards the responsible conduct of scientifc research: is ethics education enough. Med Conf Surviv. 28(1).73-84.

6.Ankara University Biotechnology Institute (homepage on the Internet). 2014 (cited 2014 May 20) Retrieved from http://biotek.ankara.edu.tr/

7.Arda B, Erbas H. (2007)Ethics education in graduate, master and doctorate levels. presented paper on biotechnology and ethics course UNESCO regional experts meeting. March 5-6, Istanbul, Turkey. (personal interview)

PDF

 

 

 

 

 

03.05.2024.

Уряд врегулював процедуру розширення Національного переліку основних лікарських засобів

Кабінет Міністрів України затвердив зміни до механізму...
03.05.2024.

Договори між НСЗУ та аптечними закладами за програмою «Доступні ліки» укладатимуться на довгостроковий період

З 1 грудня 2024 р. Національна служба здоров’я України...