Ініційована МОЗ України програма оцінювання здійснюватиметься на додипломному та післядипломному етапах підготовки лікарів.
І. Оцінювання на післядипломному етапі підготовки
Дата проведення. 28 березня 2017 року (згідно з затвердженим МОЗ України Графіком проведення тестових екзаменів ліцензійних іспитів у 2017 році).
Учасники. Всі лікарі-інтерни, зареєстровані у встановленому порядку Центром тестування при МОЗ України на складання ліцензійного іспиту «Крок 3. Загальна лікарська підготовка».
Загальна інформація. До ліцензійного іспиту «Крок 3. Загальна лікарська підготовка» буде включено субтест з надання допомоги при невідкладних станах, який складається із тестових завдань іспиту USMLE (United States Medical Licensing Examination – «Екзамен з Отримання Медичної Ліцензії Сполучених Штатів Америки»).
Для цього із структури змісту ліцензійного іспиту «Крок 3. Загальна лікарська підготовка» відібрано змістові розділи, за якими надання невідкладної медичної допомоги в Україні та світі здійснюється за подібними протоколами. Перелік цих розділів додається.
Таким чином, екзаменаційний тест з 200 завдань для лікарів-інтернів складатиметься з основного тесту (не менше 150 завдань) та субтесту (не більше 50 завдань). Зміст екзаменаційного тесту та субтесту відповідатиме затвердженій структурі змісту ліцензійного іспиту «Крок 3. Загальна лікарська підготовка». Останній перегляд структури змісту відбувся 16 вересня 2014 року на засіданні комітетів фахової експертизи тестових матеріалів ліцензійного іспиту «Крок 3. Загальна лікарська підготовка».
Формат тестових завдань. Формат тестових завдань буде ідентичним формату завдань, які використовуються в існуючій системі ліцензійних інтегрованих іспитів «Крок» – завдання вибору з п’яти варіантів однієї найкращої відповіді, яка вважається правильною.
Результати тестування. Результати ліцензійного іспиту будуть розраховуватися окремо – як за основним тестом, так і за субтестом.
Результатом складання ліцензійного іспиту «Крок 3. Загальна лікарська підготовка» для лікаря-інтерна вважатиметься результат складання лише основного тесту. Критерій «склав», як і раніше, відповідатиме встановленому МОЗ України мінімальному критерію успішного складання ліцензійного іспиту «Крок 3. Загальна лікарська підготовка» – 70,5%.
Результати за основним тестом та субтестом будуть представлені для кожного інтерна, для вищого навчального закладу, за категорією «форма навчання» (бюджет /контракт) та за спеціальностями інтернатури.
ІІ. Оцінювання на додипломному етапі підготовки
Дата проведення. 12 травня 2017 року.
Учасники. Студенти VI курсу, які навчаються за напрямом «Медицина».
Загальна інформація. Для оцінювання якості здобутої медичної освіти буде здійснено міжнародне порівняльне дослідження з використанням екзаменаційного тесту з клінічних дисциплін IFOM (International Foundations of Medicine – «Міжнародні основи медицини»). Тест IFOM розробляється однією з найавторитетніших у світі атестаційних рад – Національною радою медичних екзаменаторів Сполучених Штатів Америки (NBME – National Board of Medical Examiners) і базується на запитаннях USMLE. В Україні тест IFOM адмініструється NBME спільно з Центром тестування при МОЗ України.
Тестування проходитиме українською або англійською мовами.
З оригінальним детальним описом екзаменаційної програми IFOM можна ознайомитися на сайті NBME за посиланням: http://www.nbme.org/ifom/, а з її українським перекладом – на сайті Центру тестування www.testcentr.org.ua.
Звертаємо увагу на те, що тестування IFOM, яке відбудеться 12 травня 2017 року, НЕ ЗАМІНЮЄ ліцензійний іспит «Крок 2. Загальна лікарська підготовка», який буде проведено згідно з Графіком, затвердженим МОЗ України, 23 травня 2017 року.
Реєстрація студентів для проходження тесту IFOM здійснюватиметься одночасно з реєстрацією студентів для складання ліцензійного іспиту «Крок 2. Загальна лікарська підготовка». У зв’язку з цим вищі навчальні заклади мають до 13 лютого 2017 року на запит Центру тестування при МОЗ України подати дані для реєстрації студентів.
Зміст. За змістом тестові завдання IFOM охоплюють питання внутрішньої медицини, хірургії, педіатрії, психіатрії, акушерства та гінекології, які повинні знати студенти будь-якої країни світу, навчаючись на останньому курсі медичного навчального закладу. Структуру та зміст тесту IFOM розроблено міжнародною експертною комісією, вона є єдиною для усіх країн, які беруть участь у тестуванні IFOM.
Формат тестових завдань. Формат тестових завдань аналогічний формату завдань, які використовуються у існуючій системі ліцензійних інтегрованих іспитів «Крок» – завдання вибору з п’яти-восьми варіантів однієї найкращої відповіді, яка вважається правильною.