Вибух електронної комерції за останнє десятиріччя створив нові напрямки розвитку роботи в медичній та фармацевтичній сферах. Споживачі все частіше використовують інтернет для отримання консультацій, різноманітних послуг, придбання товарів чи пошуку інформації. Використання онлайн-сервісів для придбання лікарських засобів, так званих інтернет-аптек, широко поширене в багатьох країнах світу та має низку переваг порівняно зі звичайними аптеками.
Однією з переваг реалізації препаратів через інтернет є більш низька їх ціна в порівнянні з вартістю продукції, яка відпускається локальними аптечними закладами. Така ситуація пов’язана зі скороченням частки накладних витрат.
Іншою важливою перевагою інтернет-аптек є можливість зберігати приватність або навіть анонімність споживача. Покупець може відчувати себе більш комфортно під час придбання препарату або консультації за допомогою електронної пошти, відеозв’язку та інших сервісів, які надають такі аптеки.
Окрім того, інтернет-аптеки дають змогу зберегти наш час, а його, як відомо, замінити і повернути неможливо. Доступність і мобільність є особливо важливими для осіб з обмеженими фізичними можливостями.
Поряд з перевагами інтернет-аптеки несуть своїм клієнтам і безліч ризиків. Не всі вони є надійними. Так, багато ліків мають серйозні побічні ефекти, якщо ви пропустите прийом дози, а у випадку з онлайн-покупкою може виникнути затримка доставки. Крім того, не всі інтернет-аптеки ліцензовані. Перш ніж користуватися послугами інтернет-аптеки необхідно переконатися, що вона є ліцензованою та не продає контрафактні препарати.
Хоча багато інтернет-аптек пропонують лікарські засоби за нижчою вартістю порівняно зі звичайними аптеками, деякі з них мають приховані витрати, які значно збільшують кінцевий чек. Зазвичай, приховані платежі включають плату за замовлення, комісійні та консультаційні збори. Перш ніж замовляти, обов’язково перевірте наявність будь-яких прихованих платежів.
Незважаючи на те що за стандартами інтернет-аптеки забезпечують конфіденційність персональних даних, деякі з них цього принципу не дотримуються. Вони можуть продавати персональну інформацію, що є вкрай небезпечним, особливо якщо йдеться про платіжну інформацію.