RSSВерсія для друку
Аптеки світу–2018: кадри вирішують все
18.06.2018

У рамках 1-ї та 2-ї сесій учасники форуму обговорили ключові тенденції фармацевтичного ринку України та країн-сусідів, регуляторні зміни, які чекають на операторів ринку, а також актуальні питання в контексті взаємодії виробників і представників аптечного ритейлу.

3-тя сесія форуму під назвою «Людина і закон» складалася з 2 блоків: кадрового та юридичного. Учасникам представлено відеоінтерв’ю на тему «Працівник аптеки з позиції споживача» за участю споживачів з одеських аптек, підготовлене організаторами напередодні форуму.

Перше, що, на думку споживачів, необхідно змінити в аптеках — знизити вартість лікарських засобів, особливо для вразливих верств населення. Від провізора покупці очікують достатнього рівня компетенції і, що дуже важливо, — доброзичливості.

Фармацевтична освіта в Україні. Які молоді спеціалісти потрібні аптеці зараз

Про стан фармацевтичної освіти в Україні й те, які молоді фахівці потрібні аптеці зараз, розповіли доктор фармацевтичних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, ректор НФаУ Алла Котвіцька та доктор фармацевтичних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, голова підкомісії з фармації Науково-методичної ради МОН України, завідувач кафедри фармацевтичної хімії НФаУ Вікторія Георгіянц.

«Якщо говорити про тенденції, то ми як освітяни добре розуміємо, що наш випускник має відповідати вимогам роботодавця. Але разом з тим фахівець, який працює в закладі охорони здоров’я, повинен, перш за все, виконувати соціальну функцію», — наголосила Алла Котвіцька, додавши, що НФаУ як навчальний заклад, який формує концепцію фармацевтичної освіти, робить усе необхідне для того, щоб освітні та навчальні програми відповідали вимогам роботодавців.

НФаУ — перший навчальний заклад, який у 2016 р. створив Раду роботодавців, адже саме вони мають брати участь у розробці освітнього стандарту зі спеціальності «226. Фармація, промислова фармація».

Говорячи про зміст освіти, А. Котвіцька за­уважила: «Ми завж­ди працювали над тим, щоб освітні програми відповідали вимогам сьогодення. На часі — створення авторських програм. Це дасть нам можливість здійснювати «штучну» підготовку фахівця для конкретного роботодавця», — підкреслила професор.

Стосовно фармацевтичної освіти за за­очною формою навчання А. Котвіцька підкреслила: «Було опрацьовано рішення, і на сьогодні, якщо буде прийнято нормативний акт, ми відмовляємося від набору на заочну форму навчання випуск­ників загальних шкіл». І додала, що саме НФаУ виступив з пропозицією щодо перегляду підходів до навчання на заочній формі.

Право вступати на навчання за заочною формою залишається лише за випускниками медичних і фармацевтичних коледжів, училищ, які вже мають базову фахову підготовку. «Відповідна норма закладена в проект стандарту вищої освіти спеціальності «226. Фармація, промислова фармація» для другого (магістерського) рівня вищої освіти, який знаходиться на розгляді в МОЗ і Міністерстві освіти і науки Украї­ни», — повідомила А. Котвіцька.

Доповідач також приділила увагу питанню рівня підготовки фармацевтичних кадрів. «Якість підготовки наших фахівців — на відповідному рівні», — підкреслила А. Котвіцька. І рівень підготовки, і якість підтверджені внутрішньою системою управління якістю та тестовими ліцензійними іспитами «КРОК».

Джерело