RSSВерсія для друку
Завдання реформи «швидкої» – забезпечити максимально скоординовані і професійні дії на всіх етапах «ланцюжка» – МОЗ
15.11.2016

10 листопада в Українському кризовому медіа центрі у рамках повного циклу публічної політики відбулася консультація із зацікавленими сторонами та експертами на тему “Екстрена медицина в Україні”. В.о. Міністра охорони здоров'я доктор Уляна Супрун підкреслила, що мета цієї зустрічі – ознайомитися із різними баченнями того, якою має бути система екстреної медичної допомоги, де вона працює, а де ні, і як її можна покращити.

Як зазначила Віра Нанівська, голова аналітичного центру Колегіум Анни Ярославни, це чи не вперше в Україні, коли Міністр бере участь у систематичних консультаціях, які пов'язані із заявленим раніше політичним порядком денним реформи. “Ми працюємо у режимі “Повний цикл публічної політики”, і важливо, що на минулому тижні у Верховній Раді було створене міжфракційне об’єднання, яке отримало назву “Повний цикл публічної політики”, і таким чином ми виконуємо рекомендації Європейського парламенту для покращення ефективності роботи Верховної ради, і для того, щоб ми не мали “законодавчого сміття”, а мали цілісні політики, втілені в законах. Кожен закон, який приймається, обов'язково має обговорюватися як нова політика”, – зауважила Віра Нанівська.

Олег Рибачук, голова ГО Центр UA, співзасновник аналітичного центру Колегіум Анни Ярославни, підкреслив, що реформи не будуть успішними, допоки вони не проходитимуть цей повний цикл публічної політики. Наразі український Уряд певним чином просунувся у реалізації реформ, однак величезним викликом буде подальше виконання на регіональному рівні тих правильних рішень, тих реформ, які будуть затвердженні в Києві. “Я вірю, що ми з вами станемо свідками того, як реформи, які сприймаються і розуміння яких є в українському суспільстві, дадуть реальний результат. Формула успіху реформ - вона універсальна: якщо ти робиш їх правильно, якщо ти правильно ставиш діагноз проблемам, тоді є великий шанс, що реформа буде успішною”, – підсумував Олег Рибачук.

“Коли трапляється якийсь нещасний випадок, ми маємо певний проміжок часу до приїзду карети “швидкої”: що відбувається у цей момент, як відбувається, хто надає допомогу, що ми можемо покращити в цей відрізок часу. Ми повинні розуміти як організований виклик швидкої, як швидко вона приїжджає, хто і що є всередині, що відбувається по дорозі, куди їде карета швидкої, хто її зустрічає і з чим в руках”, – розповів доктор Олександр Лінчевський, заступник Міністра охорони здоров’я, під час громадського обговорення реформи.

Перші хвилини іноді бувають вирішальними. Тому життя потерпілого часто залежить саме від тих людей, які першими опиняються на місці пригоди - водії, поліцейські, пожежники, і вони мають чітко знати, як надавати допомогу постраждалому до прибуття медиків. “Статистика травми, статистика смертей від нещасних випадків демонструє, що цим етапом не можна нехтувати, інакше до лікарні пацієнт не доїжджає, і гине в дорозі”, – наголосив Олександр Лінчевський.

Завдання реформи екстреної медицини в Україні – забезпечити максимально скоординовані і професійні дії на всіх етапах «ланцюжка», від дзвінка у «швидку» до спеціалізованого відділу у лікарні. Нам потрібно знайти відповідь на питання: чи оптимальний шлях карети, яка їде на виклик, хто і як це вирішує?

Детальніше