RSSВерсія для друку
Законопроекти в сфері реформування системи фінансування охорони здоров'я: запитання та відповіді
12.04.2017

10 квітня 2017 року Верховна Рада України зареєструвала законопроекти, ініційовані Кабінетом Міністрів України, що докорінно змінять систему охорони здоров'я в Україні.

Законопроекти в сфері реформування системи фінансування охорони здоров'я розроблені на виконання Концепції реформування охорони здоров’я, затвердженої розпорядженням Кабінету Міністрів України No 1013-р 30 листопада 2016 року, виходячи з економічної ситуації та стану системи охорони здоров'я в Україні, з урахуванням положень Конституції України та міжнародного досвіду.

Ключовим серед цих законопроектів є Проект Закону України "Про додаткові державні фінансові гарантії надання медичних послуг та лікарських засобів" (№6327), яким запроваджуються державні гарантії оплати наданих пацієнтам медичних послуг та лікарських засобів (принцип "гроші ходять за пацієнтом") повністю або частково за рахунок бюджетних коштів.

ЗАПИТАННЯ І ВІДПОВІДІ

ЗАКОНОПРОЕКТ ПРО ДЕРЖАВНІ ФІНАНСОВІ ГАРАНТІЇ НАДАННЯ МЕДИЧНИХ ПОСЛУГ І ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ

Що це за закон?

Це перший і головний закон реформи!

Він встановлює єдині для всіх правила – як працюватиме система охорони здоров’я.

Як саме гроші підуть за пацієнтом та як розподілятимуться страхові внески громадян.

Що змінює цей пакет законів простими словами?

Він змінює головне:

Держава починає прямі виплати лікарням та приватним практикам за конкретні медичні випадки, які стались із конкретними людьми — за рахунок «страхових внесків» громадян.

То українці будуть платити страхові внески?

Вони їх вже платять — через загальні податки. Навіть якщо людина не працює або отримує зарплату «в конверті», вона платить у державну скарбницю 20% ПДВ з будь-якої своєї покупки.

Таким чином, у 2016-му році кожен українець сплатив на медицину через податки в середньому 1 764 грн (і на первинну, і на вторинну допомогу). Це і є страховий внесок.

То в чому різниця з тим, що є?

Зараз замість того, аби оплачувати послуги для кожного з нас, держава «спалює» їх, утримуючи площі медичних закладів, сплановані за нормативами 1970-х років.

Наприклад, у місті Славутич лікарню ще за часів СРСР сплановано для 100 тис. населення, хоча реально в місті мешкає 25 тис. осіб. Там досі є велике пологове відділення, де один лікар приймає пологи один раз на 10 днів 

Але на кошти платників податків ми утримуємо та опалюємо всі 6 великих корпусів цієї лікарні.

В амбулаторії невеличкого села Несвоя Чернівецької області крім одного лікаря та 2 медсестер працює ще 9 працівників – сторожі, кочегари, бухгалтер, методист, водій та ін. Вона досі живе за наказом МОЗ №33 щодо планових штатів медичних закладів, розроблених ще в СРСР.

Ці неефективно витрачені кошти могли би бути виплачені лікарям або витрачені на матеріали для надання реальних послуг за страховими випадками.

Детальніше...