Нагадаємо, що 1 березня відбулося чергове засідання Уряду, у ході якого серед іншого було ухвалено проект закону України «Про внесення зміни до статті 21 Закону України «Про рекламу», розроблений МОЗ України.
10 березня даний проект зареєстровано в Парламенті за № 6173. Як зазначається в супровідних документах до законопроекту, його розроблено з метою врегулювання ситуації із зловживанням особами, що реалізують дієтичні добавки населенню як лікарські засоби. Видаючи себе за представників закладів охорони здоров’я, науковців, посадових осіб, вони за телефонами, що зазначаються в рекламі дієтичних добавок («кол-центри»), реалізують дієтичні добавки як лікарські засоби, пропонують компенсації за неефективне лікування дієтичними добавками та, користуючись довірою людей, заволодівають їх коштами (вимагають повернути різницю в нарахованій компенсації тощо).
З цього приводу профільне міністерство неодноразово отримувало скарги від ошуканих громадян. Тому законопроектом пропонується доповнити Закон України «Про рекламу» новими нормами, відповідно до яких у рекламі дієтичних добавок забороняється наводити контактні номери телефонів.
Крім цього, законопроектом передбачається заборонити у друкованих виданнях і під час трансляції інформаційних та інформаційно-аналітичних програм, у яких висвітлюються питання, пов’язані з медичною тематикою, наводити контактні номери телефонів, крім випадків, коли замовником реклами є заклад охорони здоров’я чи фізична особа — підприємець, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики.
У разі прийняття Парламентом даного законопроекту він набуде чинності з дня, наступного за днем його опублікування.