08.08.2018

МОЗ попереджає, що медичний заклад та лікар не можуть відмовити у підписанні декларації пацієнту через його місце реєстрації.

«З початком кампанії «Лікар для кожної сім’ї» у деяких закладах первинної медичної допомоги зафіксовані порушення права пацієнтів на вільний вибір лікаря. Нагадуємо, що відмовити в підписанні декларації можуть лише з двох причин: заклад ще не підключений до електронної системи охорони здоров’я або всі лікарі медзакладу набрали оптимальну кількість пацієнтів», — повідомляє прес-служба відомства.

Зазначимо, що в МОЗ уже неодноразово наголошували на тому, що відтепер не буде прив’язки пацієнтів до медичних закладів за місцем реєстрації. Згідно з прийнятими в Міністерстві охорони здоров’я наказами, медичну допомогу та послуги може отримати кожен мешканець України в будь-якому медичному закладі.

Відмова через місце реєстрації

Ви не мусите обирати лікаря та медзаклад за місцем реєстрації.
Що робити, якщо в медзакладі вас переконують у зворотньому?

  1. Перш за все подумайте, чи не варто обрати інший медичний заклад, в якому не будуть намагатися порушувати ваші права, встановлені законом.
  2. Процитуйте лікарю «Порядок вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу», затверджений Наказом МОЗ №503 від 19 березня 2018 року. Саме цей документ регламентує процес вибору лікаря, подання та припинення дії декларації з вибору лікаря:

«Пункт II. 1. Пацієнт (його законний представник) має право обрати лікаря, який надає ПМД, незалежно від зареєстрованого місця проживання», — йдеться у Порядку.

  1. Зверніться за роз’ясненнями до головного лікаря.
  2. Якщо головний лікар відмовляє у реалізації вашого права на вільний вибір лікаря, зверніться до місцевого управління охорони здоров’я із заявою на ім’я керівника управління.

Джерело