Міністерство охорони здоров’я (МОЗ) України виносить на громадське обговорення проект змін до чинного довідника медичних професій. Згідно з проектом, керівник закладу охорони здоров’я — директор чи генеральний директор — виконуватиме виключно управлінські функції та займатиметься адміністративною роботою, а усі медичні функції керівника виконуватиме медичний директор. Зазначається, що наразі усі функції, як адміністративні, так і медичні, у вітчизняних медичних закладах виконує головний лікар. Це величезний масив роботи, який у багатьох розвинених країнах світу виконують два фахівці: генеральний директор займається ключовими адміністративними питаннями, а медичний директор керує медичними процесами. У МОЗ України наголошують, що такі кадрові рішення вже десятки років ефективно діють у всьому світі, зокрема у багатьох країнах — членах Європейського Союзу. З січня 2019 р. такий механізм буде і в Україні.
Проект змін до довідника медичних професій, підготовлений спільно з міжнародними партнерами, передбачає таке:
Генеральний директор, або директор, закладу охорони здоров’я займатиметься питаннями господарської діяльності, керуватиме виробничо-господарською та фінансово-економічною діяльністю закладу. Він займатиметься:
До 2022 р. обіймати посаду директора на конкурсній основі може претендент з гуманітарною освітою, правознавець, економіст, лікар, управлінець. З 2022 р. претенденти, які не мають управлінської або менеджерської освіти у галузі знань «Управління та адміністрування» або «Публічне управління та адміністрування», повинні будуть додатково здобути її.
З 2019 р. посаду медичного директора планують ввести в довідник медичних професій. Медичний директор займатиметься виключно питаннями медицини, зокрема: