Медичні інформаційні системи (МІС) є найближчими партнерами закладів, вони мають забезпечувати підтримку закладів та користувачів, якість програмного продукту та надійну, стандартизовану передачу даних від закладу до державної системи eHealth – державної центральної бази даних (ЦБД) електронної системи охорони здоров’я.
МІСи автоматизують повсякденні робочі процеси. Вони сформують єдиний інформаційний простір для обміну інформацією на етапах надання медичної допомоги та об’єднати відокремлені рівні надання медичної допомоги в єдину інформаційну інфраструктуру eHealth.
Ключовою відмінністю МІС від іншого програмного забезпечення (бухгалтерського, кадрового, господарського, банківського) є одночасне збереження та обробка персональної, демографічної та медичної інформації про пацієнта. Тому необхідно більш уважно підійти до вибору такої інформаційної системи.
МС реалізовують та впроваджують набір функціональності, який обов’язковий для закладів охорони здоров’я для роботи в системі eHealth та співпраці з НСЗУ. Окрім цього, розробники МІС не обмежені базовим функціоналом та реалізують додаткові функціональні можливості та сервіси для користувачів, які потенційно
забезпечують автоматизацію інших напрямків діяльності закладу.
У залежності від типу послуг, за які медичний заклад планує отримувати державне фінансування, відбувається підключення модулів.
Варто зазначити, що система eHealth працює помодульно, кожен з модулів - це функціональні можливості, необхідні для умовного робочого місця спеціаліста у закладі охорони здоров’я.
Виділіть, які з повсякденних процесів найбільш навантажені чи рутинні, які відбуваються найчастіше чи забирають занадто багато часу, та оцініть, де саме виникає потреба впровадження МІС.
Виділіть процеси та відповідні функції МІС:
Після того як ви дослідили та обрали потрібний вам функціонал, оцініть ваші технічні можливості, фінансові ресурси, базову комп’ютерну підготовленість персоналу та співставте з характеристиками та можливостями МІС.