RSSВерсія для друку
Як правильно організувати безперервне надання первинної медичної допомоги
15.03.2019

Під час трансформації системи охорони здоров’япотребують удосконалення всі механізми організації роботи закладів первинної ланки.

З цієї нагоди Міністерство охорони здоров’я (МОЗ) України затвердило новіМетодичні рекомендації «Організація надання первинної медичної допомоги поза годинами прийому пацієнтів». Вони замінять Методичні рекомендації «Організація надання невідкладної медичної допомоги у центрі первинної медико-санітарної допомоги» від 29 лютого 2012 р. і складені відповідно до змін в законодавстві та наказах МОЗ України.

У позаробочі години модель необхідно вибирати на локальному рівні

Найбільш відповідну модель організації первинної медичної допомоги (ПМД) в позаробочі години доцільно вибирати на локальному рівні. Щоб вибрати механізм, який найкраще діятиме у ваших умовах, слід взяти до уваги:

  • розмір території та щільність проживання населення;
  • вікову структуру населення;
  • мережу закладів охорони здоров’я і структуру послуг охорони здоров’я на локальному рівні;
  • характер звернень населення за медичною допомогою;
  • аналіз причин звернень за медичною допомогою, їх структури і часу (протягом дня, вечірній, нічний) в розрізі різних закладів і служб охорони здоров’я;
  • врахувати наявні ресурси, зокрема кадрові.

Існують різні рішення

Для забезпечення надання ПМД у позаробочі години є ряд рішень, які можна комбінувати:

1) розширення годин роботи надавача ПМД:

  • скласти відповідні графіки змінності лікарів (молодшого медичного персоналу);
  •  запровадити чергування у вечірній час у межах встановлених норм;
  • поділити робочий час лікарів (молодшого медичного персоналу) на частини;

2) додаткова оплата роботи (надурочні, у святкові та неробочі дні);

3) найм додаткового персоналу для роботи у вихідні дні;

4) закупівля послуг з надання ПМД у вихідні дні (місцеві програми);

5) залучення закладів спеціалізованої медичної допомоги (структурних підрозділів лікарень — відділень невідкладної медичної допомоги, травмпунктів тощо).

Важливо! Не слід плутати надання ПМД поза годинами прийому з екстреною медичною допомогою, яка стосується надання допомоги пацієнту в невідкладному стані.

Що таке безперервне надання послуг первинки

У методичних рекомендаціях роз’яснено термін «безперервне надання послуг ПМД». Це не тотожне цілодобовому наданню допомоги. Організаційну безперервність заклад забезпечує ефективним наданням допомоги конкретному пацієнтові з урахуванням усіх його проблем зі здоров’ям, зокрема — організовуючи та координуючи діяльність інших служб охорони здоров’я у разі неможливості надання допомоги особисто чи у разі відсутності лікаря, якого вибрав пацієнт (навчання, відпустка тощо).

Організація телефонного консультування та проактивна діяльність закладів ПМД дозволяють суттєво зменшувати потреби людей у зверненні за медичною допомогою поза годинами прийому. Також значну роль відіграють телемедичні консультації, спеціальні сайти, ІТ-додатки для пацієнтів, організаційні рішення з підтримки ПМД на національному та місцевому рівнях.

Джерело...

20.03.2019.

Де зробити щеплення: МОЗ України зняло обмеження і змінило вимоги

За інформацією Міністерства охорони здоров’я (МОЗ)...
19.03.2019.

Лікаря-анестезіолога засуджено до 2 років позбавлення волі

Вироком одного з районних судів Чернігівської області...
18.03.2019.

Медична реформа: як НСЗУ працює з даними лікарів і пацієнтів

Національна служба здоров’я України (НСЗУ) регулярно...
12.02.2019.

28-ма конференція «Медицина, право та суспільство»

(28 – 29 березня 2019 р., Марібор,...
12.02.2019.

Конференція "Великі дані у фармацевтичному секторі між захистом та прозорістю: можливості та правові виклики"

(27 лютого 2019 р., Базель, Німеччина) Дані в секторі...
12.02.2019.

Європейська програма освіти в галузі прав людини для юристів (HELP) та біоетика

Семінар, на якому буде представлено тренінгову...