RSSВерсія для друку
«Доступні ліки»: МОЗ пропонує вирішення проблем з цінами
23.05.2019

21 травня на сайті МОЗ Украї­ни для громадського обговорення оприлюднено проект постанови КМУ, яким планується вирішити ряд проб­лемних питань з реалізацією програми «Доступні ліки». Зокрема, щодо невідповідності реальних цін на лікарські засоби в аптеках цінам, що внесені до Реєстру лікарських засобів, вартість яких підлягає реімбурсації (далі — Реєстр), що призводить до складнощів з відшкодуванням аптекам коштів за відпущені лікарські засоби.

Для цього пропонується внести зміни до постанов КМУ:

Уточнюється, що реімбурсації підлягають лікарські засоби, роздрібні ціни на які відповідають роздрібним цінам за упаковку, вказаним у Реєстрі.

Стосовно надбавок, то пропонується встановити на лікарські засоби, що включені до Реєстру, фіксовані роздрібні ціни за упаковку лікарського засобу, які включатимуть постачальницько-збутові надбавки та торговельні (роздрібні) надбавки сумарно в розмірі 26,5% до оптово-відпускної ціни з урахуванням податків, які визначатимуться за таким алгоритмом:

  • Рфц=Овц · (1+Нс/100) · (1+ПДВ/100);

де Рфц — фіксована роздрібна ціна за упаковку лікарського засобу;

Овц — оптово-відпускна ціна за упаковку;

Нс — постачальницько-збутові надбавки та торговельні (роздрібні) надбавки сумарно в розмірі 26,5%;

ПДВ — податок на додану вартість.

Граничні постачальницько-збутові надбавки залишилися без змін, тобто не повинні перевищувати 10%.

При цьому уточнюється, що лікарські засоби реалізовуватимуться аптеками та аптечними пунктами за цінами, що вказані в Реєстрі, незалежно від того, підлягають вони реімбурсації чи придбаваються за кошти споживачів.

Як і зараз, дозволятиметься протягом 30 календарних днів реалізовувати залишки лікарських засобів, закуплені до затвердження оновленого Реєстру. Роздрібні ціни, суми доплати та розміри відшкодування (реімбурсації) при цьому визначаються відповідно до Реєстру, що діяв до прийняття оновленого.

Зміни в проекті торкнулися й формування Реєстру. Так, пропонується уточнити, що до Реєстру вноситимуться торговельні наз­ви лікарських засобів, упаковки яких повинні містити кількість лікарського засобу, яка необхідна для курсу лікування тривалістю до 90 днів включно при застосуванні максимально можливої добової дози, зазначеної в інструкції для медичного застосування.

Також передбачається, що в Реєстр включатиметься інформація про оптово-відпускну ціну за упаковку лікарського засобу, яка разом з роздрібною ціною буде фіксованою на період дії Реєстру до дати його оновлення.

Пропонується уточнити, що для формування Реєстру Національна служба здоров’я Украї­ни (НСЗУ) розміщує відповідне оголошення на своєму офіційному веб-сайті вже наступного робочого дня після публікації затверджених МОЗ граничних оптово-відпускних цін на лікарські засоби.

Проектом змінено й строки подачі в НСЗУ документів власником реєстраційного посвідчення або його уповноваженою особою після опублікування оголошення про формування Реєстру — з 10 календарних днів до 7 робочих днів.

Також пропонується, щоб заява на включення препарату в Реєстр подавалася не в довільній формі, як зараз, а за формою, визначеною в оголошенні. Те ж саме стосується й зобов’язання здійснювати постачання лікарського засобу, форма якого також визначатиметься в оголошенні НСЗУ.

Наразі відповідно до постанови № 152 НСЗУ протягом 10 календарних днів розглядає отримані від заявників документи та подає МОЗ пропозиції щодо включення торговельної назви лікарського засобу до Реєстру. Однак проектом пропонується, щоб НСЗУ розглядала отримані документи протягом 5 робочих днів та на своєму сайті оприлюднювала попередні результати щодо включення лікарських засобів до Реєстру. Після цього заявникам надаватиметься 5 робочих днів для звернень у НСЗУ для виправлення в цих попередніх результатах технічних помилок та для зниження оптово-відпускної ціни свого лікарського засобу до рівня оптово-відпускної ціни препарату, що підлягає реімбурсації без доплати. Отримані звернення НСЗУ розглядатиме протягом 5 робочих днів і надсилатиме до МОЗ подані документи й пропозиції щодо включення торговельної назви лікарського засобу до Реєстру.

Таким чином, планується вносити всі виправлення до затвердження Реєстру наказом МОЗ України, а не після і тим самим скасовується необхідність затвердження наказом МОЗ проміжної редакції реєстру, як це відбувається зараз. Тому проектом передбачається, що оновлення Реєстру здійснюватиметься щороку не в січні та липні, а відразу в лютому та серпні.

У разі прийняття документа він набуде чинності з дня його офіційного опублікування.

Джерело-https://www.apteka.ua/article/501978

 

14.06.2019.

Уряд перерозподілив 1 млрд грн. на первинну медичну допомогу

Як зазначається на урядовому...
14.06.2019.

Автентифікація пацієнта: НСЗУ спростило процедуру зміни методу

На офіційному сайті Національної служби охорони...
13.06.2019.

Вирішення проблеми з цінами на «Доступні ліки» — позиція АМКУ

Антимонопольний комітет України (далі – Комітет),...
05.06.2019.

Міжнародний день захисту дітей

Представники ГО "Фундація медичного права та...
07.04.2019.

Сучасна патоморфологічна діагностика в клінічній практиці лікаря

10-11 квітня 2019 р. у м. Вінниця на базі Вінницького...
01.04.2019.

Тренінг з медичного права в межах навчального он-лайн курсу програми Ради Європи HELP «Основні принципи захисту прав людини у біомедицині»

Тренінг з медичного права в межах навчального он-лайн...