RSSВерсія для друку
Депутати пропонують погоджувати рекламні тексти лікарських засобів з МОЗ
16.03.2018

15 березня в Парламенті за № 8136 зареєстровано проект закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення реклами лікарських засобів, медичних виробів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації». Ініціаторами проекту документа виступила група народних депутатів на чолі з Тетяною Бахтеєвою, членом Комітету Верховної Ради України з питань охорони здоров’я.

Законопроектом пропонується допов­нити Закон України «Про лікарські засоби»положенням, яким встановлюється, що МОЗ України здійснюватиме погодження рекламних текстів та нагляд за дотриманням критеріїв належного рекламування лікарських засобів.

У зв’язку із цим пропонується доповнити Закон України «Про рекламу» положенням, відповідно до якого на МОЗ покладаються функції контролю за дотриманням законодавства про рекламу.

Також пропонується внести зміни в закон України «Про рекламу», якими забороняється в рекламі лікарських засобів, медичних виробів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації розміщувати зображення осіб, що не є лікарями та іншими професійними медичними працівниками, якими надаються відомості про лікувальний ефект від застосування лікарського засобу чи медичного виробу. Також пропонується встановити, що в рекламі забороняється використовувати зображення дітей, які споживають або використовують лікарські засоби.

Крім того, пропонується заборонити рекламу медичних виробів, які знаходяться на розгляді в установленому порядку, але ще не допущені до застосування.

Суб’єктам господарювання, які здійснюють виробництво та/або продаж медичних виробів, передбачається дозволити виступати спонсорами теле-, радіопередач та програм шляхом наведення інформації рекламного характеру про ім’я або найменування, знак для товарів і послуг. При цьому забороняється телепродаж медичної техніки та медичних виробів, застосування яких потребує спеціальних знань та підготовки.

Як зазначається в супровідних документах до законопроекту, дані зміни розроблені з метою боротьби з проблемою самолікування в Україні та, на думку ініціаторів проекту, реклама є одним з вагомих чинників під час прийняття рішення про самостійне застосування людиною того чи іншого лікарського засобу. Також наголошується, що в Україні через недостатній контроль за якістю фармацевтичної реклами та її змістом, сталося так, що реклама ліків не містить жодних застережень, окрім фрази: «Самолікування може бути шкідливим для вашого здоров’я», на яку практично ніхто не звертає уваги. Тому за останні 10 років збільшилася кількість випадків повідомлень від лікарів про близько 400 випадків побічних реакцій різного ступеня важкості, які виникли під час самолікування хворих. І дану проблему пропонується вирішити шляхом прийняття вищезазначених змін.

Джерело