RSSВерсія для друку
Медична освіта: презентовано стратегію розвитку
13.09.2018

Стратегію розвитку медичної освіти було презентовано у Міністерстві охорони здоров’я (МОЗ) України 12 вересня 2018 р. Про зміни у законодавстві, які передували цьому, неодноразово повідомляло наше видання.

Тож коротко розповімо про те, що планується змінити у найближчі 10 років, у разі якщо проект розпорядження Кабінету Міністрів України«Про схвалення Стратегії розвитку медичної освіти в Україні», який винесено на громадське обговорення, буде затверджено.

1. Підвищиться якість вищої медичної освіти

  • Буде впроваджено нові стандарти медичної освіти. Освітні програми мають відповідати найновішим здобуткам медичної науки. Від лікарів залежать людські життя, тому вони мають навчатися за високими стандартами, які буде розроблено з урахуванням міжнародних рекомендацій.
  • Студентів на лікарські спеціальності відбиратимуть за високими вимогами. Встановлення високого прохідного бар’єра на вступ для майбутніх лікарів.
  • Новий кваліфікаційний іспит дозволить підвищити якість оцінювання знань студентів. Оцінювання студентів-медиків відбуватиметься відповідно до міжнародних стандартів. Український лікар має знати не менше, ніж, наприклад, американський чи іспанський.
  • Викладачі медуніверситетів будуть якісно підвищувати свою кваліфікацію. Ті, хто навчають медиків, мають постійно розвиватися і тримати руку на пульсі медичної науки. Стратегія пропонує розробку комплексної програми вдосконалення кваліфікації викладачів, можливості для навчання і стажування в закордонних університетах, пошук фінансування, пошук партнерських організацій для проходження навчання, вивчення іноземних мов, участь у міжнародних конференціях викладачів та аспірантів на умовах відкритого прозорого конкурсу, підтримку викладачів, які мають публікації у журналах, що входять до Scopus та/чи Web of Science.

2. Якісно зміниться післядипломна освіта

  • Нова модель інтернатури передбачатиме справедливий розподіл на інтернатуру. Створення національного рейтингу випускників та електронна система забезпечать чесний і прозорий розподіл на інтернатуру.
  • Буде впроваджено резидентуру для лікарів, які хочуть отримати більш глибокі знання в медичній галузі.
  • Запрацює система безперервного професійного розвитку лікарів. Застаріла система підвищення кваліфікації трансформується в систему безперервного професійного розвитку: лікар має навчатися щороку. Де це робити і які саме навички вдосконалювати — вирішує він особисто. Відповідно до нової моделі, має відбутися демонополізація освіти, — тепер вибір місця чи організації переходить до лікаря. Визнаються: освіта, отримана за кордоном, участь у професійних семінарах та конференціях, онлайн-курси, майстер-класи тощо.

3. Ефективне фінансування та управління

  • Зміниться механізм фінансування університетів — він базуватиметься на визначених індикаторах успішності закладів вищої освіти. Університети, які готують кращих студентів, отримують більше фінансування. Створюючи конкуренцію за фінансування, ми підвищимо і якість освіти, і якість майбутніх лікарів.
  • Медуніверситети стануть автономними — як організаційно, так і академічно і фінансово. Закріплене Законом «Про вищу освіту» поняття університетської автономії передбачає широкі можливості університетів в організації навчального процесу, управлінні, визначенні навчальних планів і дисциплін — це стимулює розвиток академічної спільноти та можливості ефективного самоврядування закладів вищої освіти. Такі права мають повністю реалізовувати й медичні університети.

Джерело