RSSВерсія для друку
Cправа "К.Г.Устименка" від 30 жовтня 1997 р. Конституційний Суд України
Назва справи
Cправа "К.Г.Устименка" від 30 жовтня 1997 р.
Конституційний Суд України

Фабула
Обставини справи

Підставою для розгляду справи відповідно до статті 94 Закону України "Про Конституційний Суд України" стала наявність неоднозначного застосування зазначених норм Закону України "Про інформацію" та Закону України "Про прокуратуру" судами загальної юрисдикції, що призвело до порушення конституційних прав і свобод громадянина України.

З документів, надісланих до Конституційного Суду України, та письмових тверджень К.Г.Устименка випливає, що в 1988-1990 роках за клопотанням адміністрації Дніпропетровського залізничного технікуму він перебував на консультативному психіатричному обліку Дніпропетровського міського психоневрологічного диспансеру. Заявник, якому про такий факт стало відомо у липні 1990 р., вважає, що це обмежувало можливості його працевлаштування і завдало йому моральних та матеріальних збитків. З метою їх відшкодування у цивільно-процесуальному порядку він звернувся до головного лікаря диспансеру з вимогою надання інформації з питань:

     - ким, коли і на яких підставах його було поставлено на облік;

     - кому видавались довідки про його перебування на такому обліку;

     - ким, коли і на яких підставах його було знято з обліку;

     - чи законними є дії психіатрів щодо обмеження його працевлаштування у 1988-1990 роках і хто несе відповідальність за заподіяні матеріальні збитки.

Головний лікар, посилаючись на лікарську таємницю, у наданні такої інформації відмовив. У зв'язку з цим протягом майже семи років справа К.Г.Устименка неодноразово розглядалась судами загальної юрисдикції різних ланок. Останніми рішеннями судів вимоги заявника було задоволено частково.


Результат
Рішення по справі

Конституційний Суд України вирішив:
  • Частину четверту статті 23 Закону України "Про інформацію" ( 2657-12 ) треба розуміти так, що забороняється не лише збирання, а й зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її попередньої згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту, прав та свобод людини.

  • Частину п'яту статті 23 Закону України "Про інформацію" треба розуміти так, що кожна особа має право знайомитись з зібраною про неї інформацією в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, установах і організаціях, якщо ці відомості не є державною або іншою захищеною законом таємницею.

    Медична інформація, тобто свідчення про стан здоров'я людини, історію її хвороби, про мету запропонованих досліджень і лікувальних заходів, прогноз можливого розвитку захворювання, в тому числі і про наявність ризику для життя і здоров'я, за своїм правовим режимом належить до конфіденційної, тобто інформації з обмеженим доступом. Лікар зобов'язаний на вимогу пацієнта, членів його сім'ї або законних представників надати їм таку інформацію повністю і в доступній формі.

Детальна інформація

Рішення Конституційного Суду України у повному обсязі:
19.04.2018.

Як підписати декларацію з дитячим лікарем: коментар МОЗ

У МОЗ пояснили, як підписати декларацію з дитячим...
19.04.2018.

Конституційний Суд України постановив відкрити конституційне провадження стосовно закону щодо медичної реформи

Ігор Шурма, народний депутат України, член Комітету...
19.04.2018.

МОЗ України представило медичну реформу в Україні на нараді ВООЗ

З українською медичною реформою могли ознайомитись...
16.04.2018.

«Проблеми захисту суб'єктів правовідносин у сфері охорони здоров'я в контексті медичної реформи»

Круглий стіл за темою: «ПРОБЛЕМИ ЗАХИСТУ...
16.03.2018.

Стажування для медиків у Фінляндії + школа з англійської мови

Проходження наукового стажування для опанування...
05.03.2018.

Всеукраїнська науково-практична конференція з міжнародною участю «Полтавські дні громадського здоров'я»

Всеукраїнська науково-практична конференція з...